TÜM ÇOCUKLAR İÇİN; PARASIZ, EŞİT,  BİLİMSEL, LAİK EĞİTİM!

TÜM ÇOCUKLAR İÇİN; PARASIZ, EŞİT,  BİLİMSEL, LAİK EĞİTİM!

Okullar pek çok sorunla açıldı. Okul ihtiyaçlarına geçen yıla göre %120’e yakın zam geldi ama gelirimiz, ücretlerimiz artmıyor.

Milli Eğitim Bakanlığı her yıl olduğu gibi bu yıl da velilerden bağış veya herhangi bir ad altında para alınmayacağını açıkladı, ancak okulların zorunlu ihtiyaçları gerekçe gösterilerek “bağış” adı altında para istenmeye devam ediyor.

Gıdaya gelen zamlar durmuyor. Türkiye gıda enflasyonunda dünyada 4. Sırada. Her 5 çocuktan biri, gün boyu okulda aç kalıyor, tuvaletlerden su içiyor. Yoksulluk çocukların eğitim hakkından yoksun kalmasına neden olacak düzeyde. Lise çağında çocukları örgün eğitimden koparıyor.

Meslek Eğitim Merkezleri(MESEM) aracılığıyla çocuklar okuldan çekilerek sermayeye ucuz işgücü olarak sunuluyor.4 gün işe bir gün okula giden öğrenciler sermayenin ucuz işgücü ihtiyacını karşılarken çocuklara asgari ücretin %30’u ile %50’si arasında ücret ödeniyor. Düşük ücretler yoksul ailelere “avantaj” olarak sunuluyor.

Ölümüne çalışma çocuklara da reva görülüyor. 2022-2023 eğitim ve öğretim döneminde MESEM kapsamında çalıştırılırken ölen çocuk sayısı 9 oldu.

Türkiye’de eğitimden memnuniyet oranları yıllar geçtikçe azalıyor. Eğitim niteliksiz. Okullara öğretmen, hizmetli, kadro atamaları yapılmıyor. Çocuklar öğretmen beklerken öğretmenler atama bekliyor. Okul binaları yetersiz, okulların fiziki ihtiyaçları giderilmiyor. Çocukların oyun alanları, laboratuvarları, eğitim emekçilerinin çocukları için kreş yok.

Sermaye karlarına kar katarken “kamuda tasarruf” adı altında okulların ihtiyaçlarının karşılanmayacağı, öğretmen ataması yapılmayacağı ilan ediliyor.

Yaratılan bu koşulların da katkısıyla aileler gün geçtikçe artan orada özel okullara yönlendiriliyor. Türkiye’de özel öğretimin örgün eğitim içindeki payı gün geçtikçe artıyor.

Bu dönem kademeli olarak uygulanmaya başlayacak “Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli” adı verilen yeni müfredat ile okullarda psikoloji, sosyoloji, biyoloji, fizik, kimya, resim, beden eğitimi vb. ders sayıları azaltılırken din derslerinin hem sayısını artırılıyor, hem kapasitesi genişletiliyor. Müfredat değişikliği ÇEDES projesi, tarikat ve cemaat vakıflarıyla yapılan protokollerin devamı olarak karşımıza çıkıyor.

Eğitim sürecinin kız çocuklarının maruz kaldığı eşitsizlikleri ortadan kaldırılması gerekirken aksine eşitsizlikler müfredat ve uygulamalarla derinleştiriliyor. Yeni müfredatta kız çocukları yine yok, toplumsal cinsiyet eşitliği yok.

Eğitim Haktır. Her çocuğun, potansiyelini en iyi şekilde gerçekleştirebileceği bir eğitim sisteminde eğitimini sürdürme hakkı vardır. Tüm çocuklar için eşit, parasız, bilimsel, laik, eğitim istiyoruz.

EĞİTİM HAKKI İÇİN MÜCADELEYİ BÜYÜTELİM!

  • Çocukların kırtasiye giyim gibi okul ihtiyaçları ücretsiz olarak karşılansın.
  • Devlet okullarında kayıt parası ve başka adlar altında velilerden para istenmesinden vazgeçilsin.
  • Tüm kademelerde öğrencilere en az bir öğün yemek ve yeterli içme suyu verilsin.
  • Öğrenciler için şehir içi toplu taşıma ve okul servisleri ücretsiz olsun.
  • Okulların öğretmen ihtiyacı kadrolu öğretmen atamalarıyla acilen giderilsin.
  • Okullar ve sınıflar yeterince temizlensin, yeter sayıda kadrolu hizmetli ataması yapılsın.
  • Okulların spor salonu, fen ve bilgisayar laboratuvarları, müzik, resim atölyeleri, kreş ihtiyacı eksiksiz giderilsin.
  • Çocukların MEB eliyle MESEM gibi projelerle ucuz işçi olarak çalıştırılmasına son verilsin. ÇEDES ve dini vakıf, dernek, tarikatlarla yapılan tüm protokoller iptal edilsin.
  • “Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli” olarak adlandırılan bilimsellikten uzak gerici müfredat geri çekilsin.
  • Toplumsal cinsiyet eşitliği dersi tüm kademelerde zorunlu ders olsun.
  • Okulların depreme dayanıklılık denetimleri ve gerekli güçlendirmeler acilen yapılsın
  • 6 Şubat depreminden etkilenen bölgelerde çocukların eğitim hakkını güvence altına almak üzere bütün kamusal kaynaklar seferber edilsin. Okulların amacı dışında kullanılmasına son verilsin.

EĞİTİM HAKKINI SAVUNMAK İÇİN HEPİMİZİN YAPABİLECEĞİ BİR ŞEY VAR!

Eğitim sorunlarını okulumuzda, işyerimizde, mahallemizde, üyesi olduğumuz derneklerde bulunduğumuz tüm alanlarda gündeme getirerek bütün velileri eğitim sorunlarını çözmek, eğitim hakkını savunmak için seferber edebiliriz.

Okul aile birliklerinde yer alarak, okul aile birliklerinde yer almıyorsak gerekli gördüğümüz durumlarda toplanması çağrısı yaparak eğitimin nitelikli verilmesi için çaba gösterebiliriz.

Eğitim hakkı meclislerinde bir araya gelerek eğitim hakkını avunabiliriz. Mahallelerimizde okullarımızda çocuk meclisleri oluşmasını destekleyebiliriz.

Çocuklar için felsefe, insan ilişkileri, düşünme eğitimi, yaratıcı drama, yazma ve tiyatro, deneylerin yapılacağı çalışmalar yürütebiliriz.

Eğitim hakkı mücadelesi için bizimle iletişime geç